Ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia na cellulitCellulit jest czymś niepożądanym. Każda kobieta która go posiada pragnie aby jak najszybciej się go pozbyć. Oczywiście całkowite wyeliminowanie cellulitu jest czymś z reguły trudnym, jednak przy odpowiednim nakładzie pracy oraz silnej woli całkowicie się go pozbędziemy. Pomocne będą w tym ćwiczenia na cellulit.

Mylne jest stwierdzenie, że wyłącznie ćwiczenia takie jak bieganie, aerobik czy fitness są rozwiązaniem. Wręcz przeciwnie, takie ćwiczenia są mało efektywne. Tak naprawdę najlepszą opcją na pozbycie się cellulitu jest pójście na siłownie. O ile sam ruch fizyczny taki jak bieganie, marszobiegi a nawet sam marsz mogą nam pomóc w walce z cellulitem to jednak najlepszym wyborem jest udanie się na siłownie. Poniżej zaprezentuję wam kilka ćwiczeń, które pomogą wam zrzucić zbędne kilogramy, poprawić wygląd sylwetki oraz pozbyć się cellulitu.

Ćwiczenia na cellulit – Zwalczanie cellulitu na udach.

Uda są miejscem gdzie najczęściej możemy zauważyć niechciany cellulit. Poniżej zaprezentowane ćwiczenia są doskonałą metodą na pozbycie się cellulitu z tej partii ciała.

Wykroki – poza pozbywaniem się cellulitu to ćwiczenie pozwala nam delikatnie wyrzeźbić mięśnie nóg. Podczas wykonywania ćwiczenia należy pamiętać, że nie można dotykać kolanami ziemi. Ważnym jest też aby na początku nie przesadzać z intensywnością treningów. Najlepiej wykonywać od 3 do 5 serii po około 12 powtórzeń. Oczywiście na wszystko trzeba patrzeć przez pryzmat naszej wytrzymałości i tego, czy wcześniej mieliśmy styczność z aktywnością fizyczną.

Przysiady ze sztangą – to ćwiczenie definitywnie króluje w temacie poprawy wyglądu nóg. Przysiady które wykonujemy poniżej linii kolan, poza mięśniami czworogłowymi przednimi oraz tylnymi, wzmacniają również nasze pośladki. Jeśli nie wiesz jak wykonywać poprawnie przysiady, odwiedź siłownię – większość z nich oferuje pierwszą wizytę za darmo. Jeśli masz wykupiony karnet – spytaj się trenera, z pewnością Ci doradzi. Na początku obciążenie nie powinno przekraczać okolic 8kg.

Mostek na piłce lekarskiej – to ćwiczenie stymuluje tylną część ud, czyli tą, która najbardziej narażona jest na cellulit. W tym ćwiczeniu ważna jest strona techniczna – ciało możemy w pełni opuścić dopiero pod koniec serii. Przy wykonywaniu ćwiczenia powinniśmy mieć cały czas wypchnięte uda. Najlepiej do tego ćwiczenia oczywiście nadaje się piłka lekarska ale gdy jej nie mamy, wystarczy nam niskie krzesło bądź krawędź łóżka.

Unoszenie bioder – w pozycji leżącej (najlepiej na dywanie lub macie) podnieś biodra tak, aby uda i klatka piersiowa tworzyły jedną linię. Zatrzymaj się w takiej pozycji na kilka sekund po czym powróć do pozycji wyjściowej. Na początku wykonuj po 8-12 powtórzeń w 2-4 seriach.

Ćwiczenia na cellulit – Zwalczanie cellulitu na pośladkach.

Martwy ciąg – to ćwiczenie wymaga dużego doświadczenia i zadbania o techniczne aspekty. Najpewniejszym sposobem na naukę jest asysta trenera na siłowni. Ćwiczenie to działa na pośladki, podudzie oraz dolną część pleców. Dla początkujących sztanga z wagą 15kg jest wystarczająca.

Przysiady na jednej nodze – ćwiczenie to sprawia wiele problemów osobom początkującym i niezbyt rozciągniętym jednak wszystko przychodzi z czasem. Wraz z wspaniałą rzeźbą pośladków wzmocnią się nasze mięśnie oraz poprawimy stabilizację oraz gibkość ciała. Ćwiczenie można wykonywać zarówno z obciążeniem jak i ‘na sucho’. Jeśli ćwiczenie sprawia zbyt dużo problemów – weź krzesło i spróbuj utrzymując się na jednej nodze usiąść na nim, cały czas starając się utrzymać drugą nogę jak najwyżej.

Przysiady ze sztangą poniżej linii kolan – podczas tego ćwiczenia ważne jest aby odchylić stopy możliwie jak najbardziej na zewnątrz – te przysiady różnią się od zwykłych tym, że mniej obciążają kolana oraz angażują w ćwiczenia pośladki.

Podsumowanie:

Wszystkie zaprezentowane powyżej ćwiczenia na cellulit możecie wykonywać również w swoim domu. Poproście swoich ojców, lub chłopaków aby pomogli wam skompletować sprzęt potrzebny do ćwiczeń i możecie zaczynać. Warto jednak zainwestować w karnet na siłownię. Nie ma to jak profesjonalny sprzęt oraz asysta doświadczonego trenera.

Jak możecie zauważyć droga, którą musimy przejść aby pozbyć się cellulitu na pewno nie jest łatwa do pokonania. Warto jednak pamiętać, że na końcu tej drogi znajduje się to czego pragniemy, czyli nasze idealne ciało oraz brak cellulitu. Warto też pamiętać, że aby pozbyć się cellulitu nie wystarczą same ćwiczenia. Do aktywności fizycznej należy dołożyć również dietę oraz krem i tabletki na cellulit. Mi osobiście najbardziej pomogła kombinacja tabletek i kremu, ale jak wiadomo każdy organizm jest inny. To tyle na dzisiaj, mam nadzieję, że artykuł wam się podobał.  Zachęcam was również do komentowania i udostępniania tego artykułu, tak aby pomóc jak największej liczbie kobiet pozbyć się cellulitu. Pozdrawiam. 😉

Dodaj komentarz